Η εκπαίδευση είναι ανθρώπινο δικαίωμα, δημόσιο αγαθό και δημόσια ευθύνη. Η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ανακήρυξε την 24η Ιανουαρίου ως Διεθνή Ημέρα Εκπαίδευσης, για τον εορτασμό του ρόλου της εκπαίδευσης για την ειρήνη και την ανάπτυξη.
Η εκπαίδευση είναι ανθρώπινο δικαίωμα
Το δικαίωμα στην εκπαίδευση κατοχυρώνεται στο άρθρο 26 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Η διακήρυξη ζητά δωρεάν και υποχρεωτική στοιχειώδη εκπαίδευση. Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που εγκρίθηκε το 1989, προχωρά περαιτέρω ορίζοντας ότι οι χώρες πρέπει να καταστήσουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση προσιτή σε όλους.
Εκδηλώσεις πραγματοποιούνται σε όλο τον κόσμο για την ευαισθητοποίηση σχετικά με την εξασφάλιση ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους, έναν από τους βασικούς στόχου της βιώσιμης ανάπτυξης και θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα. Η ημέρα χρησιμοποιείται επίσης για να προβάλει το πόσο απαραίτητος είναι ο ρόλος που έχει η εκπαίδευση στην ανάπτυξη, την ανισότητα των φύλων και την κοινωνική κινητικότητα.
Αυτή είναι μια μέρα για να στρέψουμε την προσοχή των παιδιών στον σκοπό της εκπαίδευσης για μια φορά, σε αντίθεση με το περιεχόμενό της.
Ρωτήστε : σε τι βοηθάει η εκπαίδευση; Τι κάνετε στο σχολείο και γιατί είναι σημαντικό;
Όμως προσέξτε, πρέπει να επικεντρωθείτε σε απαντήσεις που μιλούν για τα προσωπικά οφέλη της εκπαίδευσης. Μετά από αυτό, μπορείτε να εισάγετε την ιδέα ότι η εκπαίδευση είναι επίσης καλή για την κοινωνία στο σύνολό της. Για παράδειγμα, συμβάλλει στην αύξηση των ενεργών πολιτών, ενός ειδικευμένου πληθυσμού και στη βελτίωση της κοινωνικής κινητικότητας για τα περιθωριοποιημένα άτομα.
Επιπλέον, θα μπορούσατε να συζητήσετε τι είδους εκπαίδευση χρειάζεται για να γίνει ο κόσμος πιο πράσινος και πιο δίκαιος, σε γενικές γραμμές καλύτερος για όλους. Αυτό μπορεί να είναι η παγκόσμια εκπαίδευση, η αποαποικιοκρατική εκπαίδευση ή η αναγεννητική εκπαίδευση. Συνεργαστείτε με τα παιδιά σας για να συζητήσετε ποια πράγματα χρειάζεται να μάθουν για να αποκτήσουν τις δεξιότητες, τις αξίες και τις νοοτροπίες, ώστε να είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν τις μεγαλύτερες προκλήσεις του κόσμου.
Τέλος, εισαγάγετε την έννοια ότι η μάθηση δεν είναι απλώς μια δομημένη δραστηριότητα που βρίσκεται στην τάξη. Δείξτε ότι η μάθηση μπορεί να συμβεί οπουδήποτε, ανεξάρτητα από τους εκπαιδευτικούς και σε οποιαδήποτε ηλικία. Κάντε τα παιδιά σας να σκεφτούν τι μπορεί να έχουν μάθει εκτός σχολικών ωρών ή τι μπορεί να έχουν διδάξει οι ίδιοι.
Ρωτήστε: τι θέλετε να μάθετε που δεν διδάσκεστε στο σχολείο; Πώς μπορείτε να μάθετε περισσότερα ή να μάθετε μόνοι σας;