Πολύ συχνά οι γονείς έρχονται αντιμέτωποι με το ερώτημα “Φροντιστήριο ή ιδιαίτερο μάθημα;”. Τι είναι καλύτερο για το παιδί μας; Για ποιους λόγους να επιλέξουμε τα ιδιαίτερα μαθήματα και για ποιους τα ομαδικά μαθήματα σε φροντιστήριο;
Οι γονείς μέσα από τις δικές τους εμπειρίες προσπαθούν να πάρουν τη σωστή απόφαση, η οποία όμως πρέπει να λαμβάνεται σε κάθε περίπτωση ξεχωριστά και κατόπιν εξέτασης πολλών παραγόντων.
Δύο πολύ σημαντικοί παράγοντες για την απόφαση αυτή, είναι το κόστος και ο χρόνος.
ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ: Φαινομενικά ένα «ιδιαίτερο μάθημα» είναι υψηλότερου κόστους, καθώς ο καθηγητής αφιερώνει χρόνο μόνο για έναν μαθητή, προσαρμόζει το μάθημα βάσει των αναγκών του. Το φροντιστήριο εν αντιθέσει έχει προσιτά και νόμιμα δίδακτρα.
Ο ΧΡΟΝΟΣ: Ο χρόνος του ιδιαίτερου μαθήματος είναι λιγότερος συγκριτικά με το φροντιστήριο. Επίσης, ο χρόνος μετακίνησης (από και προς το φροντιστήριο) παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή της πιο ιδανικής μεθόδου διδασκαλίας, καθώς ο χρόνος των γονέων λόγω φόρτου εργασίας είναι πολύ περιορισμένος.
Θα πρέπει όμως ως γονείς να λάβουμε υπόψιν ότι:
Η εκμάθηση της ξένης γλώσσας σχετίζεται µε τη μάθηση της μητρικής γλώσσας, η οποία συντελείται όταν το παιδί αλληλεπιδράει µε άλλους ανθρώπους, μέσα σε ομάδα και ακολουθώντας ένα εκπαιδευτικά άρτιο σχέδιο μαθήματος.
Με την κοινωνική μάθηση στην τάξη, το παιδί μαθαίνει να επικοινωνεί ευχάριστα, να συνεργάζεται, να μοιράζεται, να σέβεται τη διαφορετικότητα και να πειθαρχεί. Μαθαίνει να μιλάει σε κοινό, να κάνει δημόσιες εμφανίσεις, να επεξηγεί τις απόψεις του, να επηρεάζει και να επηρεάζεται θετικά µε εργαλείο την ξένη γλώσσα. Στη σύγχρονη πλέον εκπαίδευση, η έμφαση δίνεται στη γραπτή και προφορική έκφραση οι οποίες συντελούνται εντός ομάδας.
Επίσης, η ένταξη των μαθητών σε ομάδα µε συγκεκριμένους στόχους, σε περιβάλλον ευχάριστο, με εγκαταστάσεις ειδικά διαμορφωμένες µε ποικίλες δραστηριότητες, με διαδραστικό υλικό, βιωματικά μαθήματα μαζί µε τους συμμαθητές τους και µε καταρτισμένους καθηγητές, εμπνέονται με στόχο τη σωστή εκμάθηση της ξένης γλώσσας.
Ένας άλλος σπουδαίος παράγοντας στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών είναι «το κίνητρο». Ο στόχος, οι σωστές προσπάθειες, η επιθυμία απόκτησης του στόχου, οι διαφορετικοί τρόποι χρησιμοποίησης της ξένης γλώσσας σε διάφορα περιβάλλοντα και καταστάσεις, χρειάζονται ομάδα για να κατανοηθούν. Ο μαθητής δεν επαναπαύεται μέσα σε αυτήν και παρακινείται από τον διδάσκοντα να προσαρμοστεί στον ρυθμό της τάξης και να βελτιώσει την απόδοσή του σε πλαίσια συναγωνισμού με τους συμμαθητές του.
Ακόμα και όταν τα ιδιαίτερα μαθήματα απευθύνονται σε μαθητές µε σοβαρές μαθησιακές ιδιαιτερότητες, βάσει τελευταίων ερευνών, ο στόχος είναι η σύντομη επιστροφή στην ομάδα και την κοινωνικότητα.
Η κάθε οικογένεια θα πρέπει να λάβει υπόψιν τους παραπάνω παράγοντες, και με βάση το κόστος και τον χρόνο, αλλά και τις ανάγκες του παιδιού της, να κρίνει εάν αυτό που θα το βοηθήσει καλύτερα είναι το φροντιστήριο ή το ιδιαίτερο μάθημα.