Home CHILD Είναι ένας Διαγωνισμός Τοπικής Ιστορίας ο καλύτερος τρόπος να αγαπήσουν τα παιδιά την Ιστορία;

Είναι ένας Διαγωνισμός Τοπικής Ιστορίας ο καλύτερος τρόπος να αγαπήσουν τα παιδιά την Ιστορία;

| Από εμάς είναι ένα μεγάλο ΝΑΙ!

by Alexandra Papadaki

Αυτό που με πλήγωνε πολύ όταν βοηθούσα την κόρη μου στο διάβασμα ήταν το ότι είχε πέσει στην παγίδα της παπαγαλίας. Κυρίως στο μάθημα της Ιστορίας, είμαι 100% σίγουρη ότι μια βδομάδα μετά, δεν θυμόταν το παραμικρό από το μάθημα που είχε διδαχτεί. Πόσο κρίμα αν σκεφτεί κανείς ότι ζούμε σε μια χώρα με τόσο πλούσια ιστορία…

Και έρχεται στο μέηλ μου το εξής: “Με ιδιαίτερη χαρά η Εράσμειος Ελληνογερμανική Σχολή ανακοινώνει τη διοργάνωση του 1ου Πανελληνίου Διαγωνισμού Τοπικής Ιστορίας με τίτλο: «Μαθητές-πρεσβευτές πολιτισμού: οι μαθητές μάς ξεναγούν στα μνημεία του τόπου τους», ο οποίος τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού”.

Και χαίρομαι γιατί σκέφτομαι ότι, ναι μπορεί η Εκπαίδευση στην Ελλάδα να κάνει μερικούς αιώνες ακόμα να απεμπλακεί από τη στείρα αποστήθιση (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων εμπνευσμένων δασκάλων), υπάρχει όμως τρόπος τα παιδιά να αγαπήσουν πραγματικά αυτόν τον τόπο, να διδαχτούν την Ιστορία του, να πάρουν αληθινά μαθήματα συμμετέχοντας ενεργά σε έναν διαγωνισμό όπως αυτός!

Ελπίζοντας ότι η συμμετοχή θα ξεπεράσει κάθε προσδοκία – φίλοι εκπαιδευτικοί, ακούτε; – πάμε να δούμε λίγα παραπάνω πράγματα για αυτόν τον διαγωνισμό: 

Κύριος σκοπός του είναι να καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών για την τοπική Ιστορία δημιουργώντας πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό για την προβολή των μνημείων αρχαίας και βυζαντινής κληρονομιάς του τόπου τους.

Για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό, οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν ένα ιστορικό μνημείο του τόπου τους, της αρχαίας ή βυζαντινής περιόδου, να το επισκεφτούν, να μελετήσουν την ιστορία του, να παρατηρήσουν, να καταγράψουν, να φωτογραφίσουν, να αναπαραστήσουν εικαστικά και να περιγράψουν γραπτά τα στοιχεία που αφορούν στο μνημείο. Το τελικό πρωτότυπο αποτέλεσμα θα έχει τη μορφή τουριστικού οδηγού.

Σκοπός είναι να ενωθούν μαθητές από όλα τα μέρη της Ελλάδας σε ένα κοινό όραμα: τη δημιουργία από τη μαθητική κοινότητα ενός τουριστικού οδηγού, διαφορετικού από τους άλλους, με δράσεις βιωματικές και πρωτότυπες που να αναδεικνύουν τα σπουδαία μνημεία της χώρας μας.

Το βρίσκω εξαιρετικό και αδημονώ για το αποτέλεσμα!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Διοργάνωση: Εράσμειος Ελληνογερμανική Σχολή

Υπεύθυνοι δράσης: Κομιώτη Αικατερίνη, Παπαθανασίου Αβραάμ, Φωτεινού Αθανασία.

Επικοινωνία: gymnasio@erasmios.gr, lykeio@erasmios.gr

Επιστημονική Επιτροπή Αξιολόγησης:
Βερέμης Θάνος, Ομότιμος Καθηγητής, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Μιχαηλίδης Ιάκωβος, Καθηγητής Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, ΑΠΘ

Χατζηβασιλείου Ευάνθης, Καθηγητής Ιστορίας Μεταπολεμικού Κόσμου, ΕΚΠΑ

Ψαλλίδας Γρηγόριος, Καθηγητής Σύγχρονης Πολιτικής Ιστορίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Κούμας Εμμανουήλ, Επίκουρος Καθηγητής Ιστορίας Διεθνών Σχέσεων, ΕΚΠΑ

Αλεξανδρή Ιωάννα, Ιστορικός Τέχνης, Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

Πόλκας Λάμπρος, Δρ. Κλασικής Φιλολογίας, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων Ανατολικής Αττικής

Αλεξοπούλου Χρυσούλα, Δρ. Φιλολογίας, επίτιμη σύμβουλος Φιλολόγων Ανατολικής Αττικής

Καλώς ήλθατε 👋

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε εκπληκτικό περιεχόμενο στα εισερχόμενά σας, κάθε εβδομάδα.

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

Related Posts