Η Google αναζήτηση είναι αναμφίβολα ο ευκολότερος τρόπος για να βρείτε γρήγορα απαντήσεις και με τις νέες αλλαγές στη μηχανή αναζήτησης που ανακοίνωσε η εταιρεία, οι απαντήσεις αυτές θα έρχονται πριν καν προλάβετε να εκφράσετε τις ερωτήσεις σας.
Πιο συγκεκριμένα, η Google ανακοίνωσε κάποιες ενδιαφέρουσες νέες δυνατότητες που θα μετατρέψουν τη μηχανή αναζήτησής της σε “μέντιουμ” , το οποίο θα “διαβάζει” το μυαλό των χρηστών βρίσκοντάς τους αυτό ακριβώς που ψάχνουν. Στις καινούριες λειτουργίες συμπεριλαμβάνεται κι ένα εργαλείο Google Lens που θα επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν αναζήτηση τόσο με λέξεις όσο και με φωτογραφίες καθώς κι μία νέα ενότητα “Things to Know” που δίνει απαντήσεις σε ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με τη δική σας αναζήτηση.
Οι νέες δυνατότητες είναι εφικτές χάρη σε μία τεχνολογία μηχανικής εκμάθησης που ονομάζεται MUM ή Multitask Unified Model, η οποία μπορεί να συλλέξει πληροφορίες τόσο από κείμενο, όσο και από εικόνες, ήχους και βίντεο. Το MUM μπορεί επίσης να μεταφράσει αυτή τη γνώση σε τουλάχιστον 75 γλώσσες.
Για να καταστήσει τη νέα αυτή λειτουργία εύληπτη στο ευρύ κοινό, η Google χρησιμοποίησε το παράδειγμα της ακρυλικής μπογιάς. Σε περίπτωση που θέλετε να βρείτε πληροφορίες για την ακρυλική μπογιά, θα πληκτρολογήσετε τον όρο στην μπάρα αναζήτησης κι έπειτα, θα κάνετε κλικ στην καινούρια ενότητα Things to know. Εκεί, θα βρείτε μία περιγραφή της ακρυλικής μπογιάς, πού μπορείτε να αγοράσετε, συμβουλές για το πώς μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε, ποιες τεχνικές βαψίματος υπάρχουν κι οτιδήποτε άλλο μπορεί να σχετίζεται με αυτή την αναζήτηση. Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της Google θα συλλέγει όλα αυτά τα δεδομένα από σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης και είναι πιθανό ότι αξιοποιώντας τη λειτουργία αυτή, δε θα χρειάζεται να επισκεφτείτε ατελείωτες ιστοσελίδες μέχρι να βρείτε αυτό που ψάχνετε, αφού οτιδήποτε χρειάζεστε (ή σχεδόν οτιδήποτε) θα είναι συγκεντρωμένο σε αυτή την καινούρια ενότητα.
Επίσης, με το εργαλείο Google Lens που επίσης χρησιμοποιεί τεχνολογία μηχανικής εκμάθησης, θα μπορείτε να θέτετε ερωτήματα που σχετίζονται με φωτογραφίες, κάνοντας μία οπτική αναζήτηση σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα, αν δείτε τη φωτογραφία ενός πουλόβερ, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Lens για να αναζητήσετε άλλα είδη ρουχισμού με το ίδιο σχέδιο ή μοτίβο.
Ωστόσο, ίσως η μεγαλύτερη βοήθεια που προσφέρουν οι νέες λειτουργίες είναι το γεγονός ότι επιτρέπουν στον χρήστη να βρει αυτό που ψάχνει ακόμη κι αν δεν έχει λόγια να το εκφράσει επακριβώς. Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι έχει χαλάσει ένα εξάρτημα στο ποδήλατό σας και θέλετε να το επισκευάστε, αλλά δε γνωρίζετε πώς ονομάζεται το συγκεκριμένο εξάρτημα. Σε αυτή την περίπτωση, έχοντας ενεργοποιημένο το εργαλείο Google Lens, θα στρέψετε την κάμερά σας προς το εξάρτημα που χρήζει επιδιόρθωσης και στη συνέχεια θα κάνετε μία αναζήτηση για το πώς μπορείτε να το επισκευάσετε. Μία δυνατότητα που αναμφισβήτητα μας γλιτώνει από πολύ κόπο και χρόνο, αλλά θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγο ακόμη, καθώς δε θα είναι διαθέσιμη μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους.
Ακόμα, η Google θα χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση για την αναγνώριση στιγμιότυπων σε ένα βίντεο. Για παράδειγμα, αν βλέπετε ένα βίντεο για κάποιο συγκεκριμένο ζώο που δεν αναφέρεται ούτε στον τίτλο ούτε στην περιγραφή του βίντεο, η Google μπορεί να το αναγνωρίσει και να σας προτείνει σχετικούς συνδέσμους.
Τέλος, αναμένονται δύο ακόμη αλλαγές υπό τη μορφή δύο επιλογών που θα σας επιτρέπουν είτε να αυξήσετε είτε να περιορίσετε τα αποτελέσματα της αναζήτησής σας. Οι λειτουργίες αυτές θα ξεκινήσουν τους επόμενους μήνες.
Πηγή : csii.gr