Η έρευνα που βασίστηκε σε δεδομένα χρόνου παιχνιδιού, έδειξε ότι οι παίκτες ανέφεραν μεγαλύτερη ευημερία.
H ενασχόληση με τα βιντεοπαιχνίδια μπορεί να αποβεί καλή για την ψυχική υγεία, σύμφωνα με μια έρευνα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, μετά από μια πρωτοποριακή συνεργασία στην οποία οι ακαδημαϊκοί στο πανεπιστήμιο μελέτησαν για πρώτη φορά αληθινά στοιχεία παιχνιδιού.
Μέσω της έρευνας, η οποία μελέτησε τόσο τους παίκτες του παιχνιδιού ‘’Animal Crossing’’ της Nintendo, όσο και τους παίκτες του παιχνιδιού ‘’ Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville’’, εξακριβώθηκε ότι οι άνθρωποι που έπαιζαν περισσότερα παιχνίδια είχαν την τάση να νιώθουν περισσότερη «ευδαιμονία», δημιουργώντας περισσότερες αμφιβολίες γύρω από τις δηλώσεις ότι τα βιντεοπαιχνίδια μπορεί να είναι επιβλαβή για την ψυχική υγεία.
Βασικά, η μελέτη ήταν μία από τις πρώτες που διεξήχθησαν, βασιζόμενη σε αληθινά στοιχεία χρόνου παιχνιδιού. Λόγω της συνδεδεμένης με το διαδίκτυο-φύσης των παιχνιδιών, η ομάδα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης μπόρεσε να συνδέσει τα ερωτηματολόγια με πραγματικές καταγραφές χρόνου αφιέρωσης στα βιντεοπαιχνίδια.
Προηγούμενες μελέτες είχαν την τάση να επικεντρώνονται σε αυτοαναφερόμενους χρόνους παιξίματος, όπου συμπεριλαμβανομένης τη μελέτης, δεν συσχετίζονται επαρκώς με την πραγματικότητα.
«Πρόκειται για την προσθήκη παιχνιδιών στο πλαίσιο της ψυχολογικής έρευνας», ανέφερε ο Andrew Przybylski, επικεφαλής ερευνητής του έργου.
Ο Przybylski είπε, ότι στην αρχή του έργου τον εξέπληξε το πόσα λίγα δεδομένα είχαν οι εταιρείες παιχνιδιών για τους παίκτες τους – αλλά και το πόσα λίγα δεδομένα είχαν χρησιμοποιηθεί από προηγούμενες μελέτες σχετικά με τις πιθανές βλάβες ή τα πιθανά οφέλη του παιχνιδιού. Η μελέτη, είπε, ‘’ έδειξε ότι αν παίζετε τέσσερις ώρες την ημέρα Animal Crossing, νιώθετε περισσότερη ευημερία αλλά αυτό φαντάζει ενδιαφέρον επειδή όλες οι προηγούμενες μελέτες διεξάγονταν με περιορισμούς”.
Οι ερευνητές θέλουν να υπογραμμίσουν ότι τα ευρήματα δεν είναι λευκή κάρτα για τα παιχνίδια. “Πιστεύω ότι μέσω της συνέχειας της έρευνας, θα μάθουμε περισσότερα σε σχέση με ότι θεωρείται επιβλαβές στα βιντεοπαιχνίδια”, ανέφερε ο Przybylski, “βασιζόμενοι σε αποδείξεις”.
Η έρευνα μελέτησε μόνο δύο παιχνίδια όλων των ηλικιών και ενδεχομένως άλλες λειτουργίες του παιχνιδιού να είναι λιγότερο υγιείς. Ομοίως, η στάση που έχει κάποιος απέναντι στα παιχνίδια θα μπορούσε να επηρεάσει τον ψυχικό αντίκτυπο που αυτά έχουν. Η έρευνα έρχεται σε αντίθεση τόσο με την «εγγενή» απόλαυση – το να παίζεις ένα παιχνίδι επειδή είναι διασκεδαστικό – αλλά και με «εξωγενείς»,περισσότερο ανησυχητικές συμπεριφορές, όπως το αίσθημα του εκφοβισμού στο παιχνίδι, είτε από άλλους παίκτες, είτε από τους ίδιους τους μηχανικούς του παιχνιδιού.
Οι ερευνητές ελπίζουν ότι η έρευνα θα προσφέρει περισσότερες αποδείξεις σε αντιπαραθέσεις για τον εθισμό στα βιντεοπαιχνίδια ή γενικά των ψηφιακών βλαβών. “Έχετε πραγματικά σεβαστούς, σημαντικούς φορείς, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και το NHS, οι οποίοι εφιστούν την προσοχή σε κάτι για το οποίο κυριολεκτικά δεν υπάρχουν καλά δεδομένα”.
Πηγή: CSIi